20 lipca 2011

Search Engine Marketing w Public Relations


Całkiem niedawno udało mi się napisać pracę magisterską na ten temat... jak do tej pory nieporuszany zbyt często (o ile w ogóle) przez specjalistów ds. marketingu i PR, a wydaje mi się, że warto przyjrzeć się temu połączeniu. :)
Uważam, że w erze komunikacji WEB 2.0 związek PR i SEM jest nieunikniony, a działania PR bez SEM byłyby pozbawione cennych narzędzi komunikacji.
Skąd taka opinia? Poniżej moja odpowiedź, postaram się również w kilku postach przedstawić zalety, wady, szanse i zagrożenia jakie niesie ze sobą takie połączenie. :)

Public relations opiera się na informacji, zaś w ostatnich latach najpopularniejszym miejscem jej poszukiwania stały się wyszukiwarki internetowe. Szukamy w googlach informacji o ślusarzu, spawaczu, kancelarii prawnej, lekarzu, fajnych ciuchach i dobrych kosmetykach - krótko mówiąc wszystkiego :)

W następnym poście zaczynamy analizować mocne strony SEM w PR...