16 stycznia 2011

Podsumowanie 2010 IAB Polska


Podsumowanie 2010 roku w polskiej branży internetowej - wypowiedź Prezesa Zarządu IAB Polska

IAB Polska o najważniejszych wydarzeniach, sukcesach i niepowodzeniach branży internetowej w mijającym roku a także planach IAB na 2011 rok mówi Piotr Kowalczyk, Prezes Zarządu Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska.


1. Najważniejsze wydarzenie, sukces i porażka branży w 2010 roku.

Ważnych wydarzeń oraz trendów, które mają wpływ na rynek można wymienić kilka: bardzo szybki rozwój wideo w sieci – zarówno w zakresie dostępnych treści jak i ich konsumpcji, równie szybki rozwój Facebooka na naszym rynku, rosnąca popularność mobilnego dostępu do sieci wraz z rozwojem mobilnych urządzeń do tego przeznaczonych na czele z iPadem.


Dla polskiej branży reklamowej takim ważnym wydarzeniem było wprowadzenie na rynek standardu IAB dotyczącego kreacji display, co pozwoliło w dużym stopniu uregulować ten rynek. Sukcesem branży niewątpliwie jest mocne odbicie wydatków reklamowych po ubiegłorocznym spowolnieniu w związku z globalną recesją – 18% wzrostu w pierwszym półroczu dobitnie o tym świadczy. Niewątpliwym sukcesem jest też odwiedzenie rządu od pomysłu blokowania stron www czyli ustawy o rejestrze stron i usług niedozwolonych.

Więcej pod linkiem - http://www.iabpolska.pl/20101222496/podsumowanie-2010-roku-w-polskiej-branzy-internetowej-wypowiedz-prezesa-zarzadu-iab-polska.html