28 lipca 2011

Olimpiada Artystyczna

Mamy przyjemność tworzenia nowej identyfikacji wizualnej dla Olimpiady Artystycznej organizowanej przez Muzeum Pałac w Wilanowie.

Program Olimpiady Artystycznej jest interdyscyplinarnym projektem edukacyjnym adresowanym zarówno do uczniów liceów ogólnokształcących, jak i średnich szkół artystycznych: muzycznych i plastycznych, realizowanym na drodze samokształcenia w oparciu o szczegółowe wytyczne programowe, zakres wymaganej literatury oraz pomocnicze wykłady, szkolenia i konsultacje. Zakłada uaktywnienie młodzieży w pozalekcyjnym trybie kształcenia i skłonienie jej do poszerzania wiedzy i pogłębiania umiejętności na poziomie wyższym od rutynowego szkolnego, i łączy wiedzę z takich dziedzin, jak: historia i teoria sztuki, historia i teoria muzyki, historia powszechna i polska, ogólna historia kultury, historia literatury i obyczaju.

Zakres wymaganej od uczestników wiedzy obejmuje kulturę artystyczną zaliczaną powszechnie do tzw. „sztuki wysokiej”.




21 lipca 2011

Mocne strony SEM w PR


1. Skuteczność dotarcia z komunikatem do dokładnie określonej grupy docelowej może zapewnić dobrze przygotowana pod kątem wyszukiwarek strona www, przynosząc firmie wymierne korzyści takie, jak na przykład wzrost sprzedaży lub innych pożądanych przez właściciela strony czynności, jak dodanie się do newslettera czy wypełnienie formularza kontaktowego.
Tradycyjne kampanie reklamowe w prasie, tv czy radiu (pomijam kwestię PR, który w tym wydaniu nazywam pieszczotliwie akwizycyjnym ;))są ograniczone wysokim budżetem lub zawężone do lokalnego rynku.

2. Komunikat w wyszukiwarkach nie zginie w gąszczu innych podobnych informacji, ponieważ sami precyzyjnie określamy komu chcemy przedstawić swój komunikat.

3. Tworzymy informacje, które są przeciwieństwem interruption marketingu - nie nagabujemy, nie atakujemy tylko informujemy.Podsumowując jest to forma nieinwazyjna.

4. Co ważne, dla PRowców, SEM (a dokładnie PPC) jest świetnym narzędziem do stosowania w przypadku sytuacji kryzysowych. Wiele znanych na rynku marek często zapomina o tym, by zadbać o swój wizerunek w sieci. O kontrolowaniu treści na co dzień zapominają marki samochodów, firmy odzieżowe czy koncerny farmaceutyczne, ba! nawet banki.
Takie małe UPS miało miejsce w przypadku Poczty Polskiej, Sygma Bank czy Korhydronu. Kilka negatywnych wpisów może spowodować, że opinia szerokiej rzeszy klientów zostanie ukształtowana na podstawie tych paru negatywnych wypowiedzi. Wykorzystanie PPC nie przynosi spektakularnych efektów jeśli chodzi o sytuacje kryzysowe, może jednak pomóc zaleczyć burzę w sieci.

20 lipca 2011

Search Engine Marketing w Public Relations


Całkiem niedawno udało mi się napisać pracę magisterską na ten temat... jak do tej pory nieporuszany zbyt często (o ile w ogóle) przez specjalistów ds. marketingu i PR, a wydaje mi się, że warto przyjrzeć się temu połączeniu. :)
Uważam, że w erze komunikacji WEB 2.0 związek PR i SEM jest nieunikniony, a działania PR bez SEM byłyby pozbawione cennych narzędzi komunikacji.
Skąd taka opinia? Poniżej moja odpowiedź, postaram się również w kilku postach przedstawić zalety, wady, szanse i zagrożenia jakie niesie ze sobą takie połączenie. :)

Public relations opiera się na informacji, zaś w ostatnich latach najpopularniejszym miejscem jej poszukiwania stały się wyszukiwarki internetowe. Szukamy w googlach informacji o ślusarzu, spawaczu, kancelarii prawnej, lekarzu, fajnych ciuchach i dobrych kosmetykach - krótko mówiąc wszystkiego :)

W następnym poście zaczynamy analizować mocne strony SEM w PR...